Καλή Νέα Χρονιά!

 


Charles Fréger (Français, Born in 1975)

Macidulas on New Year’s Day, Poland, 2012 From series 'Wilder Mann'


WILDER MANN

Για δύο χρόνια από το 2010 ως και το 2011, ο Charles Fréger διέσχισε την Ευρώπη από βορρά προς νότο, από τη Φινλανδία έως την Πορτογαλία μέσω της Ρουμανίας, της Γερμανίας ή της Σλοβενίας, αναζητώντας την μορφή του πρωτόγονου, όπως αυτή έχει και επιβιώνει στις τοπικές λαϊκές παραδόσεις.

Αυτές οι αρχετυπικές εικόνες ενός ανθρώπου, μισό άτομο και μισό θηρίο, ζώο ή φυτό, επανεμφανίζονται από τα βάθη του χρόνου με την ευκαιρία τελετουργικών, ειδωλολατρικών ή θρησκευτικών φεστιβάλ, γιορτάζοντας τον κύκλο των εποχών, τις Shrove Days, τα καρναβάλια ή την παραμονή του Πάσχα . Στην αρχέγονη κοινή μνήμη των ευρωπαϊκών αγροτικών κοινωνιών, αυτοί οι εμβληματικοί χαρακτήρες ή τα ζώα αντιπροσώπευαν προστατευτικές μορφές ή σύμβολα γονιμότητας. Σήμερα προκαλούν έναν φανταστικό, ενστικτώδη και φυσικό κόσμο όπου όλοι αντιλαμβάνονται μια προγονική σχέση με τη φύση όπου αναδύονται οι πηγές της ζωικού στοιχείου μέσα μας και μερικές φορές η πρωτόγονη επιθυμία μας που ενυπάρχει σε κάποιες από τις συμπεριφορές μας.

Στις αρχές του 2013, ο Charles Fréger έφυγε για την Ιαπωνία, αναζητώντας το Namahage*, ένα φόβιτρο για παιδιά και σύμβολο καλής υγείας και γονιμότητας του εδάφους. Είναι το Ιαπωνικό ομόλογό του Αυστριακού Krampus που απεικονίζεται στον Wilder Mann και ήταν η αρχή μιας νέας φωτογραφικής εργασίας, στην Yokainoshima, που ολοκληρώθηκε το 2015.

https://www.charlesfreger.com/portfolio/wilder-mann/

*NAMAHAGE
Πρόκειται για μια ιαπωνική παράδοση της χερσονήσου Oga (Νομός Akita στη Β. Ιαπωνία). Λέγεται ότι δημιουργήθηκε ως μια τελετουργία για τον εξαγνισμό της ανθρώπινης ψυχής και τον εξαγιασμό του Νέου Έτους. 
Σύμφωνα με το τελετουργικό, την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, μια ομάδα από νεαρούς μεταμφιεσμένους σε δαίμονες, τους namahage , επισκέπτεται κάθε σπίτι του χωριού ζητώντας να μάθουν φωνάζοντας, αν ζει εκεί κάποιο παιδί που τεμπελιάζει ή έχει άσχημη συμπεριφορά. Μετά οι γονείς διαβεβαιώνουν τους namahage ότι δεν υπάρχει κανένα κακό παιδί στο σπίτι και τους προσφέρουν φαγητό και ποτό.
Όπως φαίνεται, σκοπός αυτής της παράδοσης είναι να ενθαρρύνει τα μικρά παιδιά να υπακούουν τους γονείς τους και να έχουν καλή συμπεριφορά, δύο πολύ σημαντικές αρετές στην αυστηρά δομημένη ιαπωνική κοινωνία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Φωτισμού, Flash, Φώτισης και Φώτων (Α΄ Μέρος)

Η Σιωπή ως Λόγος

Περί Καθαρής Δευτέρας (εθνολαϊκών κούλουμων, λιλιπούτιων και άλλων καρναβαλιστών, χαρταετών και άλλων σαρακοστιανών)